diumenge, 21 de juny de 2009

Per què el cas encara no s'ha resolt?

Aquestes setmanes de silenci, han estat setmanes de moltes gestions, entrevistes, trucades...

La situació, malgrat que tothom em dona la raó, segueix encallada allà mateix. Si tinc raó, quines són les dificultats? Sospito que "tocar" el poder d'un alt funcionari, per més que les seves actuacions siguin injustes o arbitràries, és difícil. O bé porta problemes que convé evitar o minimitzar, si es pot. Les accions per sol·lucionar el problema són "suaus", "assenyades", "prudents", "dialogades", quan - en contrast - les conseqüències d'aquest problema són greus, i la decisió ha estat presa sense cap suavitat, prudencia, seny i, per descomptat, diàleg.

Vull recordar que la funció dels nostres representants polítics i dels funcionaris que fan rutllar l'Administració no és mantenir un equilibri i un statu quo, ni mirar pels interessos particulars de partits, estaments funcionarials o persones poderoses, sinó defensar els interessos dels ciutadans i estar al seu servei, respectant i fent respectar la llei. La llei i la raó estan de la meva banda.

Primer de tot, vull agraïr a Juan Zamora (Capità de la Marina Mercant. Doctor en Ciències Nàutiques. Llicenciat en Periodisme, Història i Dret) la publicació d'aquest article al seu blog Naucher, en el que fa unes reflexions en aquest sentit, i en recomano la lectura.

També vull fer públic, amb el seu permís, aquest Informe Técnic, elaborat pel mateix Juan Zamora, que demostra el que deia abans de que la llei i la raó estan del meu costat:

Aquestes són les seves conclusions (la negreta és meva):

"La norma vigente sobre tripulaciones mínimas de lo buques civiles españoles (orden de 14 de julio de 1964) establece que éstas se fijarán en función del “registro bajo cubierta” y de la potencia efectiva del motor. La eslora del barco no constituye criterio alguno contemplado en la ley a efectos de regular los trabajadores mínimos de un barco de pesca.
Las capitanías marítimas son órganos delegados de la dirección general de la marina mercante sin ninguna competencia para innovar el ordenamiento jurídico ni efectuar una interpretación extensiva de las normas vigentes.
Las resoluciones de las capitanías marítimas de Palamós y Barcelona que determinan las tripulaciones mínimas de los barcos de pesca son ilegales por proceder de un órgano manifiestamente incompetente para dictar normas ex novo, no haber sido publicadas en debida forma y haberse emitido sin atenerse a procedimiento legal alguno
. "

9 comentaris:

  1. Anim Miquel!, com ben dius la rao i la llei estan de la teva! part

    ResponElimina
  2. Endavant el mon es dels tosuts.
    Un pescador del Masnou.

    ResponElimina
  3. Si senyor, molt bó l'article del Sr.Zamora, val la pena llegir-lo! Tant de bó s'encomanés el sentit comú! Costarà, pero aixó acabarà bé. No potser tanta impunitat. Aquest senyor te que acabar baixant del burro! Entre tots ho aconseguirem!
    Rosa Serra.

    ResponElimina
  4. Vaig a fer un enllaç entre aquesta pàgina i el meu mur...

    ResponElimina
  5. politics, funcionaris,... els pagem nosaltres i ens tracten així...
    uns cobards i uns inutils, respectivament, és el que són ¡¡¡
    ÀNIMS MIQUEL

    ResponElimina
  6. Ànim Miquel i familia.

    ResponElimina
  7. Benvolgut Miquel,

    Pots passar-te a recollir un petit detall pel blog "Far de la Banya".

    Una abraçada i molta força per a aquesta justa reivindicació.

    La raó ha de guanyar, segur!

    ResponElimina
  8. Hi ha alguna novetat sobre el cas?

    Espero que aviat puguis compartir bones notícies.

    Salutacions,

    Eduard

    ResponElimina